skip to Main Content
+48 600 347 358 biuro@vsn.pl Pon. - Pt. - 9.00 - 17.00

10 sposobów jak pozyskać pozytywne opinie w Google

W dzisiejszym świecie większość rzeczy sprowadza się do opinii, może dlatego, że mają one znaczenie. Są w pewnym sensie wskaźnikiem zaufania klienta do danej marki czy firmy. Ufamy i wierzymy, że są prawdziwe i że dokonujemy właściwego wyboru, decydując się na skorzystanie z usług danej firmy. W związku z tym dla przedsiębiorców tak ważne jest, aby opinie na ich temat były pozytywne – oprócz tego, że mają wpływ na decyzje klientów, są pozycjonowane przez Google w wynikach wyszukiwania. Nasuwa się więc pytanie. Co zrobić by zdobyć pozytywne opinie na temat swojej firmy w Google? Wystarczy zastosować się do tych 10 sposobów, a na efekty nie trzeba będzie długo czekać:

1.Załóż, uzupełnij i zweryfikuj profil swojej firmy

Najlepsze będzie założenie takiego konta w Mapach Google, ponieważ to właśnie tam zagląda większość klientów i zostawia swoje opinie. Nie zapomnij jednak od czasu do czasu zajrzeć na konto i pokazać klientowi, że Twoja firma jest aktywna w internecie. Będzie to dla niego oznaczało, że profil jest prowadzony przez kogoś z firmy i wystawiona przez niego opinia zostanie odczytana. Do prowadzonego konta dobrze będzie dodać dodatkowe informacje, logo itp. Pamiętaj też, aby zweryfikować firmę w Mapach Google bo bez tego profil nie będzie posiadał właściciela (niezweryfikowany został założony przez Google automatycznie).

2.Skorzystaj z usługi dbania o Twoją firmę

Wiele firm reklamowych oferuje takie usługi. Jest to szczególnie pomocne dla zabieganych, niemających czasu przedsiębiorców. Firma reklamowa zadba o Twój profil, a Ty nie będziesz musiał się niczym martwić.

3.Pokaż, że interesuje cię opinia klientów

Pamiętaj jednak, by zrobić to w odpowiedni sposób –  nie nachalny i roszczeniowy, a subtelny i delikatny. Zamiast prosić klienta w prost o wystawienie pozytywnej opinii, poinformuj go o takiej możliwości. Pamiętaj jednak, że niektórzy klienci są po prostu leniwi i nie chce im się wysilać by napisać naprawdę dobry i ciekawy komentarz. Aby uniknąć opinii takich jak: ,, super miejsce ” czy ,,fajna firma”, możesz zasugerować mu co ma napisać, kierując w podświadomy sposób jego opinię na konkretny temat.

4.Pokaż się z jak najlepszej strony

Zadbaj o wykwalifikowaną, miłą obsługę,zapewnij wsparcie a także inne korzyści. Dobrym pomysłem będzie również porozmawianie z kadrą i pokazanie im jak mają rozmawiać z klientami oraz nauczenie ich jak rozróżniać tych zadowolonych od niezadowolonych. Jeśli chcesz wiedzieć co myślą o Twojej firmie klienci, pytaj pracowników o ich opinie.

5.Odpowiadaj na wszystkie opinie, nawet jeśli są negatywne.

Jest to ważne, ponieważ odpowiadając tylko na pozytywne komentarze sprawisz, że klienci pomyślą, że lekceważysz problemy. Z kolei odpowiadanie tylko na negatywne opinie wygląda tak, jakby nie obchodziły cię dobre opinie klientów. Więc jak znaleźć złoty środek? To proste. Wystarczy odpowiadać na wszystkie komentarze. Pamiętaj, że w przypadku komentarzy czas to pieniądz. Im szybciej na nie odpowiesz, tym lepiej.

6.Pokaż siebie i swoją firmę

Umieść na stronie firmy zdjęcia Twoje, Twojego personelu i firmy. Tak by klienci mogli zobaczyć, jak wygląda wasza praca od kuchni. Dobrym pomysłem będzie również dodanie zdjęć realizacji zleceń. Ważne jednak by były naturalne, ponieważ klienci cenią, gdy jest się z nimi szczerym.

7.Ułatw dostęp do swojego konta

Jak to zrobić? To proste; np.: przez dodanie pod wpisami linka do konta lub do strony, gdzie klient może wyrazić swoja opinię. Pamiętaj jednak, że zachęcając klientów do wystawiania komentarzy musisz się liczyć z negatywnymi opiniami.

8.Miej dobry kontakt z klientem

To bardzo ważne aby dać klientowi możliwość bezproblemowego kontaktu z Tobą oraz udzielić potrzebnego wsparcia. Nie zamykaj się na kontakt z klientem, a wręcz przeciwnie otwórz na nowe możliwości. Postaw na inne drogi komunikacji niż skrzynka mailowa. Pamiętaj, że klient o którego się zadba chętnie do Ciebie wróci.

9.Postaraj się zaskoczyć klienta

Jeśli klient ma negatywną opinię, zaskocz go i postaraj się ją zmienić. W sytuacji, gdy chodzi o reklamację, daj klientowi rabat, postaraj się zrekompensować stratę, a przede wszystkim przeproś. Dzięki temu jest szansa na to, że klient zmieni zdanie o Twojej firmie.

10.Uzbrój się w cierpliwość

Zapamiętaj, że jedna pozytywna i szczera opinia jest warta więcej niż kilka nieszczerych. Dlatego warto na nią poczekać. Licz się jednak z tym, że nie wszystkie komentarze na temat firm będą pozytywne.

Warto jednak pamiętać, że nawet po zastosowaniu się do tych 10 porad na koncie twojej firmy mogą pojawić się negatywne opinie. Ale czy nie warto zamienić ich na dobry motywator do jeszcze lepszego zadbania o wizerunek Twojej firmy?

Poniżej przedstawiamy przykład pisma, który można wysłać klientowi w ramach podziękowania za skorzystanie z usług Naszej firmy oraz w delikatny sposób poprosić Go o wystawienie opinii.

Szanowny kliencie

Dziękujemy za skorzystanie z usług naszej firmy. Mamy nadzieję, że wszystko odbyło się bezproblemowo i w jak najlepszej atmosferze. Będziemy bardzo wdzięczni, jeśli podzielisz się z nami swoją opinią w internecie. Jest to dla nas szczególnie ważne, ponieważ staramy się wyciągnąć jak najwięcej wniosków z każdej pozytywnej lub negatywnej opinii, tak abyśmy mogli nieustannie zmieniać się na lepsze.

Bardzo dziękujemy

Zespół (nazwa firmy)

link do dodania opinii w Google:

Back To Top